The Beginner's Guide

Top Tips from internet

The Beginner's Guide

Top Tips from internet

افزایش بازدید از فروشگاه اینترنتی با استفاده از موتورهای جستجو

افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی

خرده فروشان آنلاین برای افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی خود نیاز به تدوین استراتژی ای دارند که شامل طراحی سایت، تجربه خرید کاربر، مراحل فروش، جذب مخاطب به سایت و ارتباط با خریداران می‌شود. در ادامه ۱۲ راه برای جذب مخاطب به فروشگاه اینترنتی با استفاده از راهبردهای هوشمندانه بررسی شده است.

 

۱- برای  بازدید فروشگاه اینترنتی، مخاطب ایده‌آل خود را تعیین کنید

تمام استراتژی های موفق بازاریابی با مشخص کردن ویژگی های کلیدی مخاطبین و خریداران ایده‌آل شروع می‌شود. برای شناخت مخاطب ایده‌آل سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • خریدار ایده‌آل شما کیست؟
  • جمعیت شناسی و روانشناسی این گروه خریداران چگونه است؟
  • آن‌ها با چه مشکلاتی روبرو هستند؟
  • خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها چیست؟
  • آن‌ها در چه صفحاتی در اینترنت وقت گذرانی می‌کنند؟

پاسخ به این سوال ها به تدوین استراتژی‌های دیگر بازاریابی نیز کمک خواهد کرد.

۲- برای افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی - Targeted Website Traffic، تجربه خرید در فروشگاه اینترنتی را خوشایند کنید

خریداران معمولا علاوه بر خود محصول به تجربه و احساس خوشایند خرید آن نیز اهمیت می‌دهند، پس نمی‌توان محصولات را بدون هیچ ذوق و دقتی در صفحه‌ای کنار هم قرار داد و انتظار جذب مخاطب را داشت.
فروشگاه اینترنتی باید از امکانات طراحی که شامل ارتباط مستقیم با مخاطب برای اثر گذاری بر او و عناصر برندینگ برای متقاعد کردن مخاطب به ارزش و جایگاه خاص برند شما در بازار، استفاده کند.

۳- برای افزایش بازدید- Targeted Web Traffic - فروشگاه اینترنتی، خرید را آسان کنید

فروشگاه اینترنتی باید برای بازدیدکنندگان شانسی که علاقه چندانی به موضوع ندارند نیز جذاب باشد. همچنین فروشگاه اینترنتی باید بدون وقفه و اشکال در حال کار باشد.

برای آسان تر کردن خرید برای کاربران اقدامات زیر را انجام دهید: سایت را مناسب موبایل طراحی کنید: سایت های مناسب بستر موبایل عملگر هستند، یعنی اندازه پوسته آن‌ها متناسب با اندازه صفحه نمایش موبایل تغییر می‌کند. کاربران موبایلی اینترنت افزایش روز افزونی دارند که طراحی سایت مناسب موبایل را ضروری می‌کند.
سرعت بارگذاری سایت را بالا ببرید: چهل و هفت درصد از کاربران از یک صفحه وب انتظار دارند که در کمتر از 
۲ ثانیه بارگیری شود. زمان بارگیری بیشتر از ۲ ثانیه بسیاری از کاربران را از وب سایت خواهد راند. پس با بالابردن سرعت بارگیری، تعامل مخاطب با وب سایت را بیشتر کنید.
تمام امکان های موجود برای پرداخت اصلی را در سایت اضافه کنید: نداشتن امکان مد نظر کاربر برای پرداخت پس از صرف زمان تا رسیدن به مرحله پرداخت تجربه ناخوشایندی برای کاربر خواهد بود، پس سعی کنید تمام امکان های ممکن برای پرداخت را در سایت اضافه کنید.

۴-  قبل از افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی ، امنیت سایت را تضمین کنید

امنیت اطلاعات کاربران مساله‌ای مهم در مرحله پرداخت مخاطب است. اگر کاربران حس عدم امنیت اطلاعات کاربری خود در سایت را داشته باشند به سرعت وب سایت را ترک خواهند کرد. پس قبل از اینکه راهکار های افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی را برای وب سایت خود به کار ببرید، برای ایجاد این امنیت برای سایت گواهی SSL بگیرید. این گواهی لایه امنیتی اضافه‌ای را به سایت می‌افزاید و در کاربران حس امن بودن اطلاعات را به وجود می‌آورد.

۵- برای افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی کاربران سایت را در تجربه خرید راهنمایی کنید

تبدیل وب سایت به یک فروشند حضوری واقعی نکته کلیدی در جذب خریداران جدید است. برای راهنمایی مخاطب در فرآیند خرید از محتوا شامل موارد زیر استفاده کنید:
توضیح با جزئیات و مفید محصول: برای هر محصول مشخصات دقیق آن مثل اندازه، وزن، مواد سازنده و … را مشخص کنید. همچنین ویژگی‌های محصول، نکات مثبت آن و مفید بودن آن برای خریدار را شرح دهید.
عکس: برای فروش محصول در فروشگاه خرده‌ فروشی اینترنتی تنها متن کافی نیست و باید از تصویر استفاده شود. برای هر محصول از تصاویر با کیفیت بالا در زوایا و فواصل مختلف که محصول را به خوبی نمایش می‌دهند استفاده کنید.
فراخوان عمل  (
CTA): با اضافه کردن فراخوان عمل (CTA) در آخر هر صفحه خریداران را در طول فرآیند خرید راهنمایی کنید. در فراخوان عمل از زبان ساده و مستقیم استفاده کنید.

۶- برای افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی، از محصولات با محتوای خوب پشتیبانی کنید

علاوه بر صفحه محصولات صفحات دیگر وب سایت نیز باید از محتوای مناسب برای جذب و تعامل مخاطب برخوردار باشند. برای این کار می‌توان از قالب های محتوای زیر استفاده کرد:
پست های بلاگ: از طریق پست های بلاگ در سایت محتوای جدید و مناسب را به صورت مداوم و منظم منتشر کنید.
راهنمای محصول: با انتشار محتوا در مورد راهنمایی استفاده از محصول آن‌ها را به مخاطب معرفی کنید.
راهنمای خرید: با انتشار محتوایی که به پیدا کردن محصول متناسب با نیازها و خواسته‌های خریداران کمک می‌کند، تصمیم‌گیری خرید خریداران را آسان تر کنید.
راهنمای ویدیویی: با انتشار ویدیوهای راهنمای استفاده از محصول، کاربرد محصول برای مخاطب را مشخص کنید.
صفحه سوالات متداول: خریداران آنلاین دسترسی مستقیم تعاملی به فروشندگان ندارند، پس با ایجاد صفحه‌ای از سوالات احتمالی خریداران به این سوال‌ها پاسخ دهید.

۷- برای ثبت نام خریداران در خبرنامه ایمیلی

Targeted Email Marketing انگیزه ایجاد کنید

همزمان با جذب مخاطبان باید کمپین های ایمیلی برای حفظ مخاطب طراحی کرد.
لیست ایمیلی، خط مستقیم ارتباط شما با افراد علاقمند به برند و پیشنهادات شما است. برخلاف شبکه‌های اجتماعی ارتباطات ایمیلی در کنترل کامل شماست و از آن می‌توانید برای دسترسی به مخاطب در هر زمانی استفاده کنید.
با پیشنهاد جایزه یا محتوای ویژه در ازای پر کردن فرمی که نام و ایمیل خریدار در آن درخواست می‌شود و اضافه کردن فرم در سایت، از سایت برای ایجاد لیست ایمیل کاربران استفاده کنید.

۸- برای افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی، کارت تخفیف و پیشنهاد های ویژه فروش به مشتری ارائه دهید

خریداران به خصوص در فضای مجازی که معمولا مملو از پیشنهاد های ویژه خرید مختلف است، همیشه به دنبال تخفیف ها و پیشنهادهای خرید ویژه هستند.
از راه‌های زیر می‌توان به مشتری تخفیفات و پیشنهادات جذاب برای خرید ارائه داد:

  • تخفیف دادن به خریداران جدید
  • حراج های کوتاه ارزان قیمت
  • دادن تخفیف ویژه با استفاده از پروفایل شبکه‌های اجتماعی
  • پیشنهاد کد تخفیف برای کاربرانی که عضو خبرنامه ایمیلی می‌شوند
  • ایمیل کردن کدهای تخفیف مختص هر خریدار متناسب با سابقه خریدهای او
  • ایمیل کردن کد تخفیف به کاربرانی که مدتی است خرید نکرده‌اند
  • تخفیف دادن در محصولات جدید یا پرتقاضا

با وجود امکان ها و گزینه های مختلف برای خرید در فضای مجازی یک کد تخفیف کاربردی و موثر نکته‌ای است که فروشگاه اینترنتی شما را متمایز می‌سازد.

۹-  افزایش بازدید از فروشگاه اینترنتی با استفاده از موتورهای جستجو

پس از پرکردن سایت با محتوای مناسب در صفحات محصولات و دیگر صفحات، نوبت به جذب مخاطب به سایت با استفاده از بهینه‌سازی SEO ارگانیک- Targeted Organic Website Traffic - سایت می‌رسد.
درباره کلمات کلیدی تحقیق کنید: از ابزار گوگل ادوردز برای تحقیق درباره کلمات کلیدی که کاربران در جستجوی محصولات مرتبط با محصولات شما جستجو می‌کنند، استفاده کنید. با استفاده از این تحقیق، کلمات کلیدی محبوبی که توانایی رقابت در آن‌ها در موتور جستجو را دارید پیدا کنید.
محتوا را بر پایه کلمات کلیدی تولید کنید: حال با دانستن کلمات کلیدی که کاربران برای جستجو در موضوع فعالیت شما از آن استفاده می‌کنند. صفحاتی از سایت را با هدف گیری این کلمات کلیدی ایجاد کنید.
تمام صفحات را بهینه کنید: تمام صفحات باقیمانده را نیز با کلمات کلیدی مرتبط و روش‌های بهینه سازی بروزرسانی کنید تا رتبه بهتری در موتور جستجو داشته باشد.
سایت را برای جستجوی محلی بهینه کنید: اگر سایت شما مکانی فیزیکی و آدرس دارد، سایت را برای جستجوی محلی بهینه کنید تا شانس بیشتری در جذب مخاطب نزدیک خود داشته باشید.
در طول انجام این مراحل متوجه خواهید شد که جذب مخاطب از راه‌های جستجوی ارگانیک همیشه آسان نیست مخصوصا اگر در حال رقابت با برندهای بسیار معروف باشید.
اگر در جذب مخاطب مشکل دارید می‌توانید استفاده از جستجوی هزینه شده را در نظر بگیرید. استراتژی های موتور جستجوی پولی، سایت را در بالای نتایج موتور جستجو قرار می‌دهند.

۱۰- برای افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی، از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

بعد از موتور جستجو شبکه‌های اجتماعی بزرگترین عامل جذب ترافیک به سایت است. استراتژی قوی برای هدف گیری مخاطب ایده‌آل و جذب آن‌ها به فروشگاه اینترنتی طراحی کنید که شامل موارد زیر باشد:

  • در سایت های اجتماعی که مخاطبان ایده‌آل بیشتر زمان خود را در آن می‌گذرانند پروفایل ایجاد کنید.
  • صفحه فیسبوک خود را به فروشگاه اینترنتی متصل کنید و گزینه Shop Now را در صفحه فیسبوک اضافه کنید.
  • از پست‌های تبلیغاتی و اسپانسری برای گسترش مخاطب استفاده کنید.
  • از ابزارهای هدف‌ گیری مخاطب برای تبلیغات به کاربرانی که قبلا علاقه خود به برند و محصولات شما را نشان داده‌اند استفاده کنید.

۱۱- برای افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی، از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید

همان طور که قبلا در این مطلب ذکر شد ایمیل راه ارتباطی مستقیم بین شما و خریداران است. تا حد توان ایمیل های مشتریان را جمع‌آوری کرده و از ایمیل مارکتینگ برای ارتباط با آن‌ها استفاده کنید.

از انواع مختلف ایمیل ها که در زیر می‌آید استفاده کنید:

  • خبرنامه عمومی ماهانه، دو هفته‌ای یا هفتگی بفرستید.
  • ایمیل هایی درباره فروش های ویژه و تبلیغات بفرستید.
  • به کاربرانی که محصولات را در سبد خرید قرار می‌دهند اما خرید را نهایی نمی‌کنند ایمیل بفرستید.
  • به کاربرانی که عادات خرید خاص دارند (مثل خرید همیشگی از یک برند، بازدید سایت در بازه‌های زمانی خاص و هزینه کردن مقدار مشخص) ایمیل های متناسب بفرستید.

به موفقیت‌ها و شکست های خود در ایمیل مارکتینگ توجه کنید و استراتژی خود را متناسب با آن تغییر دهید.

۱۲- نقدهای خریداران از محصولات را دریافت کنید و نمایش دهید

خریداران در هنگام خرید آنلاین علاوه بر مشاهده توضیحات محصول، ویژگی‌ها و عکس‌های آن به دیدن نظرات کاربران درباره آن محصول نیز اهمیت می‌دهند.

طبق تحقیقات ۸۴ درصد از خریداران نقدهای آنلاین را مانند پیشنهاد شخصی مهم و تأثیرگذار می‌بینند. همچنین پژوهش دیگری نشان داده است که ۶۳ درصد از کاربران خرید از سایت‌هایی که نظرات خریداران را منتشر می‌کند ترجیح می‌دهند.

پس برای جلب کاربران به برند شما و ایجاد تجربه خرید بهتر در صفحه محصولات بخش نظرات خریداران داشته باشید. همچنین از صفحه توصیه‌ نامه های محصولات استفاده کنید.

منبع:

https://vrgl.ir/LrOJG

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.